- اجتماعی
دانلود رایگان فیلم نبات با لینک مستقیم
داستان : فیلم نبات Nabat قصه سعید هست که مرد چهل و چهار سالهایه که همسرش را سالها پیش در یک سانحه از دست داده است. سعید با دختر دوازده سالهاش نبات زندگی آرام و شیرینی را در تهران سپری میکند. اما با ورود ناگهانی زنی به زندگی نبات، سرنوشت همه آنها دستخوش تغییراتی بزرگ میشود. فیلم تو ایرانی شما را به دانلود فیلم سینمایی نبات با کیفیت عالی کامل و لینک مستقیم بهمراه اینترنت نیمبهاء رایگان دعوت مینماید.
بازیگران : شهاب حسینی، نازنین فراهانی، ستایش محمودی، معصومه رحمتی، تینا اسدی.
دانلود فیلم نبات با لینک مستقیم
دانلود کیفیت BluRay با حجم 6.58 گیگابایت – رایگان
دانلود کیفیت HQ با حجم 3.28 گیگابایت – رایگان
دانلود کیفیت 1080p با حجم 1.38 گیگابایت – رایگان
دانلود کیفیت 720p با حجم 876 مگابایت – رایگان
دانلود کیفیت 480p با حجم 555 مگابایت – رایگان
درباره فیلم نبات :
فیلم نبات Nabat Movie 2019 به کارگردانی و نویسندگی پگاه ارضی و تهیهکنندگی هوشنگ نورالهی محصول سال 1396 ایران است. ژانر این فیلم ایرانی اجتماعی با داستانی عاشقانه است که برای اولینبار در اردیبهشت 1398 در بخش بازار جشنواره فیلم فجر اکران گردید. این فیلم داستان سعید ( شهاب حسینی ) را روایت میکند که بهمراه دخترش نبات زندگی آرامی را پشت سر میگذراند. زمانی که زنی به نام رویا ( نازنین فراهانی ) به زندگی آنها وارد میشود، ماجرایی عجیب برایشان رقم میخورد. پگاه ارضی کارگردان جوانی که سالها در خارج از کشور اقامت داشت. فعالیتهایی غیرمرتبط با سینما را دنبال میکرد، اما علاقه اصلیاش به سینما باعث شد که دوره های فیلمسازی را در آمریکا بگذراند. سپس به ایران بازگشت تا فیلمسازی را دنبال نماید. نبات اولین تجربه فیلمسازی پگاه ارضی میباشد. میزان فروش این فیلم در سینماهای ایران مبلغ 656 میلیون تومان بود که نشانگر عدم استقبال مناسب مخاطبان بود. دانلود فیلم سینمایی نبات با کیفیت عالی و لینک مستقیم کامل همچنین اینترنت نیمبهاء رایگان در وبسایت فیلم تو ایرانی قرار گرفت.
فیلم نبات به مانند اغلب ساختههای کارگردان اولیهای سینمای ایران سرشار از ایرادات منطقی در فیلمنامه میباشد که روایت داستان را با مشکلات چند لایه مواجه میکند. قصه « نبات » ساده هست و درباره جدایی و سپس به مشکلات ناشی از آن در زندگی روزمره خلاصه میشود. رابطه پدر و دختر و زنی که به زندگی مرد وارد میشود، اغلب با طرح گرههای داستانی بدیع و غیرمنتظره که ذهن تماشاگر را به بازی میگیرد به ثمر مینشیند. اما در « نبات » همه چیز به حدی ساده و دم دستی است که از همان دقایق ابتدایی فیلم میتوان هویت افراد و پیش آمدهای زندگیشان را پیشبینی کرد. با مطلب نقد فیلم نبات با فیلم تو ایرانی همراه باشید.
برای ساخت اثری که شخصیت محور هست و تماشاگر میبایست در طول قصه، آدمهای داستان را باور نماید و به همراهشان داستان را پیش ببرد. منطق درام بیشاز هر عنصر سینمایی دیگر نیاز میباشد. منطقی که منجر به درک تصمیمات و رفتارها و در مجموع، دنیای آدمهای قصه شود. درنهایت اثر پس از تماشای فیلم در ذهن تماشاگر باقی مانده تا او بتواند تحلیل خویش را درباره آنچه که دیده در ذهن بسازد. اما این منطق روایی در « نبات » در ضعیف ترین حالت ممکن بهسر میبرد. بطوریکه میتوان گفت بسیاری از دیالوگهای فیلم نه تنها به ورطه تکرار میافتند، بلکه پیشبردی هم در تکمیل فیلمنامه ندارند. قرارهای دو نفرهای که چندین بار در فیلم تکرار میشوند. میبایست کُنِش شخصیتهای فیلم را به تصویر بکشند، اما جز به گفتگوهای تکراری از مشکلات نمیگذرند و اصولاً هدفی را هم دنبال نمیکنند.
فیلم سینمایی نبات متاسفانه در دامی گرفتار شده که اغلب فیلم اولیها گرفتار میشوند و آن استفاده از کلیات یک موضوع و عدم توجه به جزئیات قصه است. « نبات » موضوع اولیه جالبی دارد اما ماهیت اجرای این موضوع اولیه، مهمترین بحث در ساخت یک اثر سینمایی است. جایی که کارگردان چندین خرده پیرنگ فرعی در قصه بنا میسازد تا با تکمیل آنها به یک پیام واحد در فیلم برسد. این خرده پِیرنگها در « نبات » هم وجود دارند اما بسیاری از آنها در ذات غیرقابل درک میباشند. ازجمله عدم اطلاع دختر سعید از جزئیات زندگی مادرش و اینکه چرا تابحال او و سعید در اینباره صحبت نکردهاند و دختر کنجکاو نشده که از چهره مادرش چیزی بداند! « نبات » حتی به دلایل کافی برای توضیح چگونگی ترک زندگی مشترک توسط سایه هم اشاره ای نمیکند. مسئلهای که میتواند اصلیترین چالش فیلم برای تماشاگر باشد اما فیلمساز از آن غافل شده است.
متاسفانه پگاه ارضی که علاوه بر نویسندگی کارگردانی فیلم را نیز برعهده داشته، در شیوه کارگردانی و دکوپاژها نیز ایراداتی دارد. البته بعنوان فیلم اولی میتوان از برجسته نمودن آن خودداری کرد. اما شاید باید به این نکته هم اشاره کرد که بسیاری از سکانسهای فیلم سرشار از قاب هایی است، که ارتباطی با مدیوم سینما ندارد. حتی نحوه اشاره به موضوعات نیز دم دستی و بیش از حد ناپخته هستند. مانند سکانسهایی که نبات قصد دارد سوالی را از پدر بپرسد، اما لحظاتی پیشاز آن خانوادهها را در گوشهای از تصویر میبیند. پساز آن این سوالها مطرح میشود! قدمت ساخت اینچنین سکانسهایی به سالهای دور و سریالهای تلویزیونی بازمیگردد، اما پگاه ارضی در ساخت فیلم سینمایی از آن استفاده کرده است.
شهاب حسینی بعنوان بازیگر هم نمیتواند کمکی به «نبات» برای نجات از ضعفهایی که به آن گرفتار است داشته باشد. زمانی که ما با فیلمنامهای پر ایراد مواجه میشویم که در آن منطق روایی در حداقل ممکن به سر میبرد. شخصیت پردازی هم در سطح بسیار پائین انجام میشود، هیچ ستاره سینمایی قادر به تغییر وضعیت فیلم نیست. البته ذکر این نکته ضروری است که « نبات » فیلم اولی محسوب میشود و باید منتظر فیلمهای دیگر این کارگردان باقی بمانیم. تابتوانیم درباره شیوه فیلمسازی او اظهار نظر نمائیم، اما فعلاً باید گفت که « نبات » خیلی امیدوارمان نمیکند.
نبات را تماشا کنیم یا نه؟
نبات بیشتر شبیه به یک رمان عاشقانه ایرانی میماند که ارزش ادبی آنچنانی ندارد. مانند کوه رمانهای ایرانی که در چند سال گذشته در ویترین کتابفروشیها، جای آثار فاخر ادبی و رمانهای قوی را گرفتهاند که انصافا بازار و فروش خوبی دارند. نبات نیز با نیم نگاهی به همین آثار و همچنین سریالهای عاشقانه تلویزیونی ساخته شده است. تماشای «نبات» خالی از لطف نیست و در وقت اضافه، میتونید تماشاش کنید.
0 دیدگاه ارسال شده است
نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها